Monday, July 4, 2011

Bodem



Op reis
Ver weg
Op reis naar huis
Een reis naar binnen naar mijn eigen ik
Een reis naar binnen en dan weer terug
Ik heb mijn bodem gevonden
Kan nu staan en voel de grond
Zacht en warm is de aarde, zacht en warm zoals ze onder mijn voeten voelt
Het kriebelt tussen mijn tenen, ik moet lachen met een kleine traan
Ik ben op reis, ver weg...
Een reis naar binnen en dan weer terug
Ik heb hier ook een thuis gevonden waar ik mijzelf vinden kan
Diep geraakt en vol tederheid, vouw ik mijn handen samen
Namaste
Is het woord waar ze in India elkaar mee begroeten
Ik ga je straks verlaten
Ga op reis
Ver weg
Op reis, terug naar huis
En ook daar zal ik je vinden
Op reis
Ver weg
Op reis naar binnen, naar mijn eigen ik

Sluit ik in stilte nu mijn ogen



(English translation)


Ground

I am on a journey
Far away
On a journey to my home
On a journey to my inner self, and back again
I have found ground underneath my feet
I can finally stand and feel the ground
Soft and warm is the earth
Soft and warm she feels while she tickles my feet
I can feel the sand rubbing through my toes 
She makes me laugh with a single tear
On a journey
Far away...
A journey to my inner self and back again
I have found a place which I can also call my home
Deeply touched with love and tenderness I slowly fold my hands
Namaste
I have to leave soon
I am going on a journey
On a journey that will bring me back home
It is there where I will find you
On a journey far away
On a journey to my authentic self

And in silence I close my eyes


2 comments:

  1. Chantal van de KragtJuly 14, 2011 at 1:04 PM

    Geraakt in mijn hart en geroerd in mijn ogen en lach, schitterend, dankjewel voor het delen en je inspirerende zijn en wat je daarmee mogelijk maakt en je prachtige woorden! :-) Chantal

    ReplyDelete
  2. lieve Peggy jane, wat een mooie tekst en wat ontroerend! je bodem vinden wat mooi en wat heb je daar hard voor gewerkt al die jaren!! dat is wat we allemaal nodig hebben en wat fantastisch dat jij dat in een project om hebt gezet! ik hoop je snel weer eens te spreken liefs Tamara

    ReplyDelete